Over ons

Metropolitan Solutions is een van de strategische thema’s van Wageningen University & Research. In 2050 zal 70% van de mensheid in steden wonen. Daardoor worden vraagstukken rond duurzaamheid en kwaliteit van leven voor die steden steeds dringender. Wageningen University & Research wertkt aan verschillende oplossingen voor deze uitdagingen. We gaan daarbij o.a. in op hitte-eilanden, wateroverlast, voedselvoorziening, luchtkwaliteit, stadslandbouw, leefbaarheid maar ook beleidsplannen en de inrichting van steden.

Kijk voor meer informatie over Wagenings onderzoek hiernaar op de themapagina Metropolitan Solutions.

Dit blog is een initiatief van Wageningen University & Research.  Op dit platform delen onze medewerkers verhalen en kennis over hun werkveld en nodigen u uit om hierover mee te denken.

Auteurs

U kunt op dit blog een bijdrage vinden van de volgende auteurs.