Kust & Zee

Dit blog is een initiatief van Wageningen University & Research.  Op dit platform delen onze medewerkers verhalen en kennis over hun werkveld en nodigen u uit om hierover mee te denken.

De zee van de toekomst speelt een belangrijke rol in voedsel- en energievoorziening, de winning van grondstoffen en recreatie. Onderzoekers van Wageningen University & Research houden zich bezig met de sociale en economische gevolgen van deze ontwikkelingen en met de impact op het milieu.  We gaan ook regelmatig op expeditie en doen jaarlijks surveys op zee: op de Noordzee, maar ook in het Caraïbisch gebied, op de Noordpool en op Antarctica. De onderzoekers houden tijdens hun surveys een blog bij, zodat u de expeditie kunt volgen.