24 april 2023 | Categorie: Geldzaken

Alles over studiekosten op hbo of universiteit, webinar

Onlangs heb ik met studenten gepraat ik met studenten over geldzaken tijdens het webinar :’alles over studiekosten op hbo of universiteit’. (filmpje). We hadden het over de studiefinanciering, collegegeld, ouderbijdrage en kosten van levensonderhoud. Wil je de power point ontvangen? Stuur me dan een mailtje.

alles over studiekosten op hbo of universiteit

Alles over studiekosten op hbo of universiteit, onderwerpen tijdens het webinar

Er zijn veel ontwikkelingen rondom de studiekosten van studenten. Samen met studenten nam ik de belangrijkste zaken door. Waar we het onder andere over hebben:

1.Wat kost studeren?
2.Wat kost een kamer?
3.Hoe zit het met het collegegeld?
4.Dubbele master/bachelor
5.Inkomsten van de student
6.De (nieuwe) studiefinanciering
7.Ouderbijdrage
8.Toeslagen en fondsen. Kinderbijslag
9.Verdienen na afstuderen
10.Studieschuld en hypotheek
11.Aflossen studieschuld
12.Hoe bespreek je geldzaken?
13.Studeren in het buitenland
14.Kosten tussenjaar

Hoe ga je als ouder om met de studiekosten van je kind? Hoe zit het in elkaar en hoe bespreek je dit samen?

Terugkijken voorgaande webinars over studiekeuze en studeren?

• Welke stappen moet je kind zetten in het studiekeuzeproces? Hoe help ik mijn kind bij studiekeuze? (Filmpje)
  • Welke professionele ondersteuning is er bij studiekeuze? Hoe help ik mijn kind bij studiekeuze? Filmpje
  • Hoe vind ik een studie die goed staat aangeschreven? Filmpje
  • Kenmerken hbo en wo opleidingen en de doorstroom van hbo naar de universiteit. Filmpje
  • Wat kun je doen als je kind nog geen studiekeuze kan maken? Filmpje

De power points van deze webinars kun je nog steeds opvragen bij mij. En ook vragen zijn welkom.

Alle over studiekosten op hbo of universiteit, studiefinanciering

Er zijn veel vragen over de huidige en toekomstige studiefinanciering. Die kun je natuurlijk altijd aan me stellen. Uiteraard is DUO de expert, maar ik kan ook bet een handje helpen. En weet ik het antwoord niet? Duo is altijd heel behulpzaam.

Ook staat er altijd veel actuele info op de Facebookgroep ‘ouders en studie’.
Wil je meer weten? Kijk dan onder de knop ‘geldzaken’, daar staat veel over geldzaken die te maken hebben met studeren op een hbo of universiteit.